Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de contouren Lden (55, 60, 65, 70 en 75 dB) van alle provinciale wegen in 20</SPAN><SPAN>21</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> Deze dataset toont de geluidbelasting van provinciale wegen in de provincie Groningen. De kaart komt voort uit wettelijke verplichtingen (van de Wet milieubeheer). De dataset moet om de 5 jaar geactualiseerd worden</SPAN><SPAN>. De data presenteren de contouren op een waarneemhoogte van 4 meter</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>De gegevens hebben betrekking op de jaargemiddelde situatie in 2021.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>Verkeersintensteiten zijn niet constant, en op en rond de wegen kunnen ingrepen plaatsvinden, waardoor de geluidsbelasting wijzigt. Als het gaat om kleine verschuivingen in de verkeersintensiteiten, zal dit weinig invloed hebben op de geluidsbelasting</SPAN><SPAN>.</SPAN></P><P><SPAN /></P><P><SPAN /></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de contouren Lden (55, 60, 65, 70 en 75 dB) van alle provinciale wegen in 20</SPAN><SPAN>21</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> Deze dataset toont de geluidbelasting van provinciale wegen in de provincie Groningen. De kaart komt voort uit wettelijke verplichtingen (van de Wet milieubeheer). De dataset moet om de 5 jaar geactualiseerd worden</SPAN><SPAN>. De data presenteren de contouren op een waarneemhoogte van 4 meter</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>De gegevens hebben betrekking op de jaargemiddelde situatie in 2021.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>Verkeersintensteiten zijn niet constant, en op en rond de wegen kunnen ingrepen plaatsvinden, waardoor de geluidsbelasting wijzigt. Als het gaat om kleine verschuivingen in de verkeersintensiteiten, zal dit weinig invloed hebben op de geluidsbelasting</SPAN><SPAN>.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de contouren Lnight (50, 55, 60, 65 en 70 dB) in </SPAN><SPAN>202</SPAN><SPAN>1</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> Deze dataset toont de geluidbelasting van provinciale wegen in de provincie Groningen. De kaart komt voort uit wettelijke verplichtingen (van de Wet milieubeheer). De dataset moet om de 5 jaar geactualiseerd worden</SPAN><SPAN>. De data presenteren de contouren op een waarneemhoogte van 4 meter</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>De gegevens hebben betrekking op de jaargemiddelde situatie in 2021.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>Verkeersintensteiten zijn niet constant, en op en rond de wegen kunnen ingrepen plaatsvinden, waardoor de geluidsbelasting wijzigt. Als het gaat om kleine verschuivingen in de verkeersintensiteiten, zal dit weinig invloed hebben op de geluidsbelasting</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de contouren Lnight (50, 55, 60, 65 en 70 dB) in 20</SPAN><SPAN>2</SPAN><SPAN>1</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> Deze dataset toont de geluidbelasting van provinciale wegen in de provincie Groningen. De kaart komt voort uit wettelijke verplichtingen (van de Wet milieubeheer). De dataset moet om de 5 jaar geactualiseerd worden</SPAN><SPAN>. De data presenteren de contouren op een waarneemhoogte van 4 meter</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>De gegevens hebben betrekking op de jaargemiddelde situatie in 2021.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>Verkeersintensteiten zijn niet constant, en op en rond de wegen kunnen ingrepen plaatsvinden, waardoor de geluidsbelasting wijzigt. Als het gaat om kleine verschuivingen in de verkeersintensiteiten, zal dit weinig invloed hebben op de geluidsbelasting</SPAN><SPAN>.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de contouren Lden (55, 60, 65, 70 en 75 dB) van alle provinciale wegen in 20</SPAN><SPAN>21</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> Deze dataset toont de geluidbelasting van provinciale wegen in de provincie Groningen. De kaart komt voort uit wettelijke verplichtingen (van de Wet milieubeheer). De dataset moet om de 5 jaar geactualiseerd worden</SPAN><SPAN>. De data presenteren de contouren op een waarneemhoogte van 4 meter</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>De gegevens hebben betrekking op de jaargemiddelde situatie in 2021.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>Verkeersintensteiten zijn niet constant, en op en rond de wegen kunnen ingrepen plaatsvinden, waardoor de geluidsbelasting wijzigt. Als het gaat om kleine verschuivingen in de verkeersintensiteiten, zal dit weinig invloed hebben op de geluidsbelasting</SPAN><SPAN>.</SPAN></P><P><SPAN /></P><P><SPAN /></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de contouren Lden (55, 60, 65, 70 en 75 dB) van alle provinciale wegen in 20</SPAN><SPAN>21</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> Deze dataset toont de geluidbelasting van provinciale wegen in de provincie Groningen. De kaart komt voort uit wettelijke verplichtingen (van de Wet milieubeheer). De dataset moet om de 5 jaar geactualiseerd worden</SPAN><SPAN>. De data presenteren de contouren op een waarneemhoogte van 4 meter</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>De gegevens hebben betrekking op de jaargemiddelde situatie in 2021.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>Verkeersintensteiten zijn niet constant, en op en rond de wegen kunnen ingrepen plaatsvinden, waardoor de geluidsbelasting wijzigt. Als het gaat om kleine verschuivingen in de verkeersintensiteiten, zal dit weinig invloed hebben op de geluidsbelasting</SPAN><SPAN>.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de contouren Lnight (50, 55, 60, 65 en 70 dB) in </SPAN><SPAN>202</SPAN><SPAN>1</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> Deze dataset toont de geluidbelasting van provinciale wegen in de provincie Groningen. De kaart komt voort uit wettelijke verplichtingen (van de Wet milieubeheer). De dataset moet om de 5 jaar geactualiseerd worden</SPAN><SPAN>. De data presenteren de contouren op een waarneemhoogte van 4 meter</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>De gegevens hebben betrekking op de jaargemiddelde situatie in 2021.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>Verkeersintensteiten zijn niet constant, en op en rond de wegen kunnen ingrepen plaatsvinden, waardoor de geluidsbelasting wijzigt. Als het gaat om kleine verschuivingen in de verkeersintensiteiten, zal dit weinig invloed hebben op de geluidsbelasting</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de contouren Lnight (50, 55, 60, 65 en 70 dB) in 20</SPAN><SPAN>2</SPAN><SPAN>1</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> Deze dataset toont de geluidbelasting van provinciale wegen in de provincie Groningen. De kaart komt voort uit wettelijke verplichtingen (van de Wet milieubeheer). De dataset moet om de 5 jaar geactualiseerd worden</SPAN><SPAN>. De data presenteren de contouren op een waarneemhoogte van 4 meter</SPAN><SPAN>.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>De gegevens hebben betrekking op de jaargemiddelde situatie in 2021.</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>Verkeersintensteiten zijn niet constant, en op en rond de wegen kunnen ingrepen plaatsvinden, waardoor de geluidsbelasting wijzigt. Als het gaat om kleine verschuivingen in de verkeersintensiteiten, zal dit weinig invloed hebben op de geluidsbelasting</SPAN><SPAN>.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat gezoneerde industrieterreinen en de bijbehorende zones. De zones creëren afstand tussen geluidsgevoelige en geluidsbelastende activiteiten. De ligging is aangegeven conform de zonebesluiten en bestemmingsplannen. Conform de wet geluidhinder dienen industrieterreinen waar grote lawaaimakers zijn of mogen worden gevestigd, te worden voorzien van een geluidzone. Binnen de geluidzone gelden voor geluidgevoelige bestemmingen aangepaste normen. Deze normen zijn van toepassing voor woningbouw en industrie.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de hoeveelheid geluid , die verschillende bronnen bij elkaar opgeteld, veroorzaken. Het gaat hier om het gemiddelde geluidsniveau per jaar van wegverkeer, treinverkeer, vliegtuigen, industrie en windturbines. Ongewenst geluid kan hinder en gezondheidsklachten geven. Let op: de kaart geeft alleen een globaal beeld van de hoeveelheid geluid in Nederland. Voor het toetsen van geluidniveaus aan de normen, bijvoorbeeld voor 'geluidbelasting op de gevel' is deze kaart niet geschikt. </SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de hoeveelheid geluid , die verschillende bronnen bij elkaar opgeteld, veroorzaken. Het gaat hier om het gemiddelde geluidsniveau per jaar van wegverkeer, treinverkeer, vliegtuigen, industrie en windturbines. Ongewenst geluid kan hinder en gezondheidsklachten geven. Let op: de kaart geeft alleen een globaal beeld van de hoeveelheid geluid in Nederland. Voor het toetsen van geluidniveaus aan de normen, bijvoorbeeld voor 'geluidbelasting op de gevel' is deze kaart niet geschikt. </SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>De plaatsgebonden risicocontour 10-6, als gevolg van bedrijven met risicovolle activiteiten zijn vertaald in GES (gezondheidseffectscreening) contouren en op kaarten weergegeven. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in de aanwezige risico’s bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>De plaatsgebonden risicocontouren 10-6, als gevolg van bedrijven (inrichtingen en installaties) met risicovolle activiteiten zijn vertaald in GES (gezondheidseffectscreening) contouren. Alle woningen in de verschillende GES-contouren gelegen zijn in beeld gebracht. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in de aanwezige risico’s bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Plaatsgebonden Risicocontouren als gevolg van gevaarlijk transport langs wegen zijn vertaald in GES (gezondheidseffectscreening) contouren en op kaarten weergegeven. Alle woningen en gevoelige bestemmingen die in de verschillende GES-contouren gelegen zijn, zijn eveneens in beeld gebracht. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in het aanwezige risico bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Plaatsgebonden Risicocontouren als gevolg van gevaarlijke stoffen zijn vertaald in GES (gezondheidseffectscreening) contouren. De gevoelige bestemmingen in de verschillende GES-contouren gelegen zijn in beeld gebracht. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in het aanwezige risico bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Plaatsgebonden Risicocontouren en invloedsgebied groepsrisico externe veiligheid als gevolg van gevaarlijke stoffen langs wegen zijn vertaald in GES (gezondheidseffectscreening) contouren. Alle woningen in de verschillende GES-contouren gelegen zijn in beeld gebracht. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in het aanwezige risico bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de GES-contouren geluid railverkeer. De geluidsbelasting (geluidsbelasting Lden situatie 2016) veroorzaakt door spoorwegen is vertaald in GES (gezondheidseffectscreening)- contouren en op kaarten weergegeven. Doel is inzicht te geven in de invloed van het spoor op de omgeving, waarmee knelpunten, zowel bestaand als nieuw, in beeld worden gebracht.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Deze dataset bevat</SPAN><SPAN> een selectie van</SPAN><SPAN> woningen en andere gevoelige bestemmingen uit de BAG. </SPAN><SPAN>De belasting met </SPAN><SPAN>PM10</SPAN><SPAN> (</SPAN><SPAN>2019</SPAN><SPAN>. </SPAN><SPAN>Jaargemiddelde PM10 Fijnstof-concentratie in microgram/m3) is vertaald naar GES (gezondheidseffectscreening)-contouren. Alle woningen</SPAN><SPAN> en zorg-/onderwijsinstellingen</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>met een GES-score van 5 of hoger </SPAN><SPAN>zijn in beeld gebracht</SPAN><SPAN> en zijn opgenomen in deze dataset</SPAN><SPAN>. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in de aanwezige risico’s bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Deze dataset bevat</SPAN><SPAN> een selectie van</SPAN><SPAN> woningen en andere gevoelige bestemmingen uit de BAG. </SPAN><SPAN>De belasting met PM</SPAN><SPAN>2,5</SPAN><SPAN> (</SPAN><SPAN>2019,</SPAN><SPAN> j</SPAN><SPAN>aargemiddelde PM</SPAN><SPAN>2,5 </SPAN><SPAN>Fijnstof-concentratie in microgram/m3) is vertaald naar GES (gezondheidseffectscreening)-contouren. Alle woningen</SPAN><SPAN> en zorg-/onderwijsinstellingen</SPAN><SPAN> </SPAN><SPAN>met een GES-score van 5 of hoger </SPAN><SPAN>zijn in beeld gebracht</SPAN><SPAN> en zijn opgenomen in deze dataset</SPAN><SPAN>. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in de aanwezige risico’s bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>De belasting met NO2 (</SPAN><SPAN>2019,</SPAN><SPAN> j</SPAN><SPAN>aargemiddelde NO2-concentratie in microgram/m3) is vertaald naar GES (gezondheidseffectscreening)-contouren. Alle woningen</SPAN><SPAN> en zorg-/onderwijsinstellingen</SPAN><SPAN> in de verschillende GES-contouren</SPAN><SPAN> (5 en hoger)</SPAN><SPAN> gelegen zijn in beeld gebracht. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in de aanwezige risico’s bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN STYLE="font-size:12pt">Dit bestand bevat alle hoog belaste woningen en gevoelige objecten in het buitengebied die binnen de geurcontour voor het buitengebied vallen. </SPAN><SPAN>Niet alle geurrelevante bedrijven zijn opgenomen in het rekenmodel, hierdoor wijkt de situatie af van de werkelijkheid. </SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN STYLE="font-size:12pt"><SPAN>Dit bestand bevat de geurcontour voor buitengebied (GES-3). </SPAN></SPAN><SPAN>Niet alle geurrelevante bedrijven zijn opgenomen in het rekenmodel, hierdoor wijkt de situatie af van de werkelijkheid.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN STYLE="font-size:12pt">Dit bestand bevat alle hoog belaste woningen en gevoelige objecten in het stedelijk gebied</SPAN><SPAN STYLE="font-size:12pt"> van de provincie Groningen</SPAN><SPAN STYLE="font-size:12pt"> die binnen de geurcontour voor het buitengebied vallen.</SPAN><SPAN STYLE="font-size:12pt"> </SPAN><SPAN>Niet alle geurrelevante bedrijven zijn opgenomen in het rekenmodel, hierdoor wijkt de situatie af van de werkelijkheid.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN STYLE="font-size:12pt">Dit bestand bevat de geurcontour voor stedelijk gebied. </SPAN><SPAN>Niet alle geurrelevante bedrijven zijn opgenomen in het rekenmodel, hierdoor wijkt de situatie af van de werkelijkheid.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de geluidcontouren van de luchthavens. De geluidcontouren zijn gebaseerd op het maximaal gebruik van de luchthaven volgens het luchthavenbesluit voor de betreffende luchthaven. De geluidsbelasting is weergeven in de dosismaat Lden. Dit is een jaargemiddelde, waarbij de nacht en avond resp. 5 en 10 dB strenger worden beoordeeld. Het Besluit burgerluchthavens bepaalt de ruimtelijke doorwerking van de geluidcontouren: Binnen de 70 dB(A)-contour worden woningen en geluidsgevoelige gebouwen aan hun bestemming onttrokken en is nieuwbouw niet toegestaan. Tussen de 70- en 56 dB(A)-contouren is realiseren van deze objecten niet zonder meer mogelijk. Het gebied tussen de 48- en 56 dB(A)-contour geldt als aandachtsgebied bij ruimtelijke ontwikkelingen. De contouren moeten worden overgenomen in het bestemmingsplan.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>De maximaal toelaatbare geluidsbelasting van een luchthaven waarvoor een luchthavenbesluit is vastgesteld wordt in het luchthavenbesluit vastgelegd op handhavingspunten. De maat hiervoor is de jaargemiddelde dosismaat Lden (in dB(A)). Aan de hand van de registratie van het gebruik van de luchthaven wordt door het bevoegd gezag (voor deze luchthavens van regionale betekenis is dat de provincie) getoetst of aan de waarden wordt voldaan.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de</SPAN><SPAN> belasting met NO2 (</SPAN><SPAN>2020,</SPAN><SPAN> j</SPAN><SPAN>aargemiddelde NO2-concentratie in microgram/m3)</SPAN><SPAN>, </SPAN><SPAN>vertaald naar de </SPAN><SPAN>IT4</SPAN><SPAN> waarden.</SPAN><SPAN> IT4 is een tussendoel van de WHO doelstelling.</SPAN><SPAN> Woningen (inclusief lig- en standplaatsen)</SPAN><SPAN> gelegen in gebieden boven de </SPAN><SPAN>IT4</SPAN><SPAN> waarde van </SPAN><SPAN>20</SPAN><SPAN> µg/m3 zijn in beeld gebracht. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in de aanwezige risico’s bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat de</SPAN><SPAN> belasting met NO2 (</SPAN><SPAN>2020,</SPAN><SPAN> j</SPAN><SPAN>aargemiddelde NO2-concentratie in microgram/m3) </SPAN><SPAN>, </SPAN><SPAN>vertaald naar de WHO advieswaarden. Woningen (inclusief lig- en standplaatsen)</SPAN><SPAN> gelegen in gebieden boven de WHO advieswaarde van </SPAN><SPAN>10 µg/m3 zijn in beeld gebracht. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in de aanwezige risico’s bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>D</SPAN><SPAN>it bestand bevat de</SPAN><SPAN> belasting met PM10 (</SPAN><SPAN>2020,</SPAN><SPAN> j</SPAN><SPAN>aargemiddelde PM10-concentratie in microgram/m3) </SPAN><SPAN>, </SPAN><SPAN> vertaald naar de WHO advieswaarden. Woningen (inclusief lig- en standplaatsen)</SPAN><SPAN> gelegen in gebieden boven de WHO advieswaarde van </SPAN><SPAN>15 µg/m3 zijn in beeld gebracht. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in de aanwezige risico’s bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>D</SPAN><SPAN>it bestand bevat de</SPAN><SPAN> belasting met PM</SPAN><SPAN>25</SPAN><SPAN> (</SPAN><SPAN>2020,</SPAN><SPAN> j</SPAN><SPAN>aargemiddelde PM</SPAN><SPAN>2,5</SPAN><SPAN>-concentratie in microgram/m3)</SPAN><SPAN>, </SPAN><SPAN> vertaald naar de WHO advieswaarden. Woningen (inclusief lig- en standplaatsen)</SPAN><SPAN> gelegen in gebieden boven de WHO advieswaarde van 5 µg/m3 zijn in beeld gebracht. Doel is inzicht in knelpunten in de bestaande situatie en in de aanwezige risico’s bij nieuwe ontwikkelingen. Met dit inzicht kunnen keuzes onderbouwd worden.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>
Description: <DIV STYLE="text-align:Left;"><DIV><DIV><P><SPAN>Dit bestand bevat stiltegebieden </SPAN><SPAN>in Groningen</SPAN><SPAN>. Stilte is een kernkarakteristiek van onze provincie. We hebben drie stiltegebieden aangewezen: het Lauwersmeer, de Waddenzee en delen van de oever van het Schildmeer. Daarnaast hebben we twee aandachtsgebieden voor stilte en duisternis aangewezen, waar we extra stimuleringsmaatregelen treffen. Deze aandachtsgebieden liggen in de gemeente Vlagtwedde (met name in Westerwolde) en in de gemeente Winsum ten westen van de provinciale weg Groningen-Winsum.</SPAN></P></DIV></DIV></DIV>